Śniadanie dla dzieci- co spakować dziecku do szkoły?

Największym wrogiem atrakcyjnych posiłków jest monotonia. Ale jak tu uniknąć monotonii, jeśli przygotowujemy szkolne śniadania dzień w dzień, przez dziesięć miesięcy w roku…?

Wartościowe śniadanie dla dzieci

Zacznijmy od podstaw. Jakie składniki powinno zawierać śniadanie dla dzieci, żeby było nie tylko smaczne i atrakcyjne, ale przede wszystkim – zdrowe? Zerknijmy na piramidę żywieniową i przekonajmy się, które składniki i w jakich proporcjach polecają dzieciom specjaliści:

  • warzywa i owoce – zwłaszcza warzywa mogą pojawiać się w ciągu dnia bez ograniczeń,
  • produkty zbożowe – jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, to warto zamienić śniadaniowe pieczywo z białego na pełnoziarniste,
  • nabiał – świetne źródło wapnia, niezbędnego dla rosnących kości,
  • chude mięso, ryby, jaja, strączki – zapewniają pełen zestaw witamin z grupy B,
  • oleje, orzechy – dostarczają kwasów omega-3, które dbają o układ nerwowy i wspomagają pracę mózgu,
  • woda – jest źródłem wielu minerałów (m.in. magnez, potas, wapń) i nie zawiera cukru.

Jakie śniadanie do szkoły?

Każdy rodzic, prędzej czy później, spotka się ze „śniadaniowym” problemem. Nietknięta przez cały dzień śniadaniówka, wyrzucanie ledwo napoczętych kanapek czy podgniłych owoców… Jak sprawić, żeby śniadanie do szkoły było jednocześnie smaczne i zdrowe? I jeszcze na dodatek miało atrakcyjną, zachęcającą do jedzenia formę? Na początku spróbujmy zrezygnować z tradycyjnych kanapek. Rozmiękły po kilku godzinach chleb niekoniecznie zachęca do konsumpcji. Jeśli tylko nie brakuje nam chęci (i odrobiny zdolności kulinarnych) to bez problemu wyczarujemy smaczne śniadanie dla dziecka. Ważna wskazówka – żeby uniknąć porannego pośpiechu, śniadanie warto przygotować dzień wcześniej i włożyć do lodówki. Oto kilka propozycji, które warto wypróbować:

  • Muffiny – popularne babeczki wcale nie muszą być tylko słodką przekąską. Występują też w wersji wytrawnej. Wystarczy dodać fetę, suszone pomidory, żółty ser i przyprawy. I mamy muffinki w wersji włoskiej!
  • Chlebek bananowy z orzechami – przygotowuje się błyskawicznie, a w zamian mamy trzy wartościowe produkty w jednym: owoce, orzechy i pełnoziarniste pieczywo.
  • Placki z jabłkami – smaczny sposób na przemycenie owoców (jabłka można zastąpić gruszkami albo bananami).
  • Naleśniki – chyba każde dziecko za nimi przepada. Ich dodatkowym atutem jest to, że świetnie smakują także na zimno. Można posmarować twarogiem i dodać owoce (np. truskawki).
  • Tortilla – pomiędzy dwa placki tortilli kładziemy starty żółty ser, szynkę, paprykę, ogórek (i inne ulubione dodatki). Całość krótko podgrzewamy na patelni, a następnie kroimy na trójkąty. Gotowe! 

W co spakować śniadanie do szkoły?

Nawet najbardziej atrakcyjne śniadanie straci na jakości, jeśli nie zostanie odpowiednio zapakowane. Aktualnie mamy bardzo szeroki wybór różnych pojemników śniadaniowych. Najpraktyczniejsze są te pudełka, które mają dodatkowo wydzielone mniejsze części. Chodzi o to, żeby spakowane jedzenie nie mieszało się ze sobą i nie zamieniło w jakąś bliżej niezidentyfikowaną masę (wtedy możemy mieć pewność, że dziecko nawet na to nie spojrzy…). Jeśli chcecie przygotować dziecku do szkoły sałatkę, ryż na zimno albo jaglankę (samo zdrowie!), to świetnym rozwiązaniem są pojemniki z dołączonym zestawem sztućców. Ewentualnie zestaw składający się z pudełek o kilku rozmiarach. A jeśli nasza pociecha nadal nie jest przekonana? Ostatnią deską ratunku są ulubione bajki. Bez problemu znajdziemy śniadaniówkę z motywem nawiązującym do najpopularniejszych animacji. Ukochany bohater, księżniczka czy miś sprawią, że dziecko z przyjemnością będzie sięgało w szkole po śniadanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *